تبلیغات
نحوه کار و درآمدزایی در بیز                                          www.norpardazi20@gmail.com
شرکت بیز می تونست مثل خیلی از شرکتهای دیگه محصولاتش رو بده مغازه دارها بفروشند. اما بجای این کار از روش فروش مستقیم چند سطحی استفاده می کنه. به این صورت که یک سری افراد عادی مثل که مغازه دار نیستند با شرکت قرارداد می‌بندند و می شوند مشاوران شرکت (یا همان فروشنده های مستقیم). این مشاوران، محصولات رو از شرکت می خرند و به مشتریها می فروشند. جریانش اینجوریه که شما روی هر محصولی تا 22 درصد پورسانت می گیری. هم می تونی محصولات رو خودت مصرف کنی و هم می تونی اونا رو بفروشی و سود کنی. شرکت بیز هم مثل خیلی شرکتهای دیگه میگه هر چقدر محصولات بیشتری از من بخری و بفروشی، پورسانت بیشتری بهت میدم. اینجوری که آخر هر ماه می یاد میزان خریدتون رو توی اون ماه با این جدول (جدول زیر رو نشان بدید) مقایسه می کنه تا ببینه چند درصد به شما باید پورسانت بده. (چند مثال از جدول بزنید)


امتیاز فروش شخصی (PV):
هر محصول یک امتیاز فروش شخصی دارد که درصدی از قیمت محصول است. در هر فاکتور جمع PV تمام محصولات داخل فاکتور محاسبه شده و PV فاکتور بدست می آید. و بعد بر اساس حجم سفارش، طبق جدول بالا پورسانت محاسبه می شود.
به عنوان مثال، یک نماینده سفارشی به مبلغ 100,000 تومان را از طریق دفتر کار سایبری خود ثبت می¬کند. با فرض اینکه امتیاز فروش شخصی محصولات سفارش داده شده 100% قیمت محصولات باشد، طبق جدول 10% از امتیاز آن را معادل 10,000 تومان به عنوان پورسانت دریافت می نماید.

تا به اینجا نکته خاصی راجع به شرکت بیز وجود نداشت چون خیلی شرکتها هم همین کار رو انجام می دهند. اما اون چیزی که بیز رو از سایر شرکتها متمایز می کنه اینه که شما برای اینکه از این تخفیفها استفاده کنید و به درآمدهای بالاتر برسید دو انتخاب دارید یکی اینکه خودتون به تنهایی مثلا 4 میلیون تومان بفروشید تا درآمد بیشتری کسب کنید، یا اینکه گروه فروش بسازید و همگی با هم به فروش 4 میلیون برسید. لازم نیست حتما خودتون به تنهایی 4 میلیون تومان بفروشید. بلکه می تونید با یک گروه فروش مثلا 20 نفره این فروش رو انجام بدید و به این درآمد برسید. این درآمد ناشی از کار گروهی محدودیتی نداره یعنی هر چی گروه بزرگتر و فروش بیشتر باشه درآمد شما هم بیشتر میشه.
حالا من 2 تا از مشخصه های کاریمون رو میگم که برای ما جالب بوده. مشخصه اول، شایسته سالاری. یعنی چی؟ الان ما میریم یه شرکت و شما در اونجا استخدام میشید بعنوان کارمند. شما یه رییس داری. اون بیشتر حقوق میگیره یا شما؟ رییس. چرا؟ چون رییس شما است. نه به این دلیل که حتما تجربه اش بیشتره. و نه به این دلیل که حتما ساعات کاریش بیشتر از شما است. و نه به این دلیل که در یه ساعت، بیشتر از شما تلاش می کنه. بلکه فقط و فقط به این دلیل که رییس شما است. حالا شاید واقعا شما بیشتر از اون دارید کار می کنید. شاید واقعا تجربه شما بیشتر از اون باشه. اما صرفا به این دلیل که در سطح پایینتری قرار دارین درآمدتون کمتره. اما تو کار ما چطور؟ واسه ما این شکلیه. مثلا فرض کنید که من شما رو ترغیب می کنم که این کار جواب میده و بیایید تو گروه فروش ما. و شما هم قبول می کنی و میای تو گروه فروش من و با کمک من شروع می‌کنی به مجموعه سازی. حالا سوال اینه که آیا با توجه به اینکه شما بعد از من وارد این کار شدی و در واقع گروهتون هم بخشی از گروه من هست باز هم امکان داره درآمد شما بیشتر از من بشه؟ صد در صد! اصلا یکی از زیباییهای این کار این بوده که ما اومدیم سراغش. یعنی با اینکه شما بعد از من وارد این کار شدی و با اینکه گروهت داخل گروه من هست اما این امکان وجود داره که درآمدت بیشتر از درآمد من بشه. دقیقا به این بستگی داره که چقدر تلاش کرده باشی. یعنی طرح سوددهی شرکت طوری طراحی شده که اگر شما گروه فروش بهتری ساخته باشی و اونا بهتر بتونن بفروشن شما درآمد ماهیانتون بیشتر از من میشه. با اینکه من به شما یاد دادم که چطوری این کار رو انجام بدید. ما به این میگیم شایسته سالاری. یعنی اونی که سختکوش تر و البته هوشمندانه تر کار می کنه درآمدش هم بیشتره.
حالا مشخصه دوم که بهش میگیم درآمد مستمر یا درآمد همیشگی. یعنی چی؟ راجع به ساختن گروه فروش بهتون گفتم. گفتم که شما میایید اینجا و یه کم فروش انجام می دید و احساس می کنید که می تونید به دیگران هم یاد بدید. پس می آیید و به کمک ما یه گروه فروش می سازید مثلا یه گروه فروش 50 نفره. و درآمدتون می رسه به ماهیانه 1٫000٫000 تومان. همه حرف ما اینه که دیگه از این به بعد این درآمد ماهیانه 1٫000٫000 تومان هست! به چه شرطی؟ به شرطی که این گروه فروش وجود داشته باشه یعنی افرادت فروششون رو انجام بدن و شرکت هم وجود داشته باشه. یعنی این 2 تا از بین نرفته باشن! یعنی شما یه بار زحمت می کشی و یه گروه فروش رو به سختی می‌سازی اما وقتی که ساخته شد دیگه اون هر ماه بهت درآمد میده. دقیقا مثل کاشتن یه درخت. شما اول که درخت رو می کاری یکی دو روز بعد که بهت میوه نمیده. اول باید کلی ازش مراقبت کنی. بهش کود بدی. آب بدی تا یواش یواش رشد کنه و مثلا بعد از یکی دو سال بهت میوه بده. اما وقتی میوه میده دیگه هر سال میوه میده. و شما مراقبت خیلی کمتری انجام میدی چون اون به مراقبت کمتری نیاز داره. (یا مثال مترجم کتاب). کار ما هم عین کاشتن همون درخته. شما یک بار که گروه فروش رو ساختی تا زمانی که اون گروه فروش هست اون درآمد 1٫000٫000 تومان هم هست. مثل اونکه تا زمانی که اون درخته هست و یه ذره آب هست اون میوه ها هم هست. میخوام اینو بگم که برای اینکه درآمدتون همون 1٫000٫000 تومان بمونه نیازی نیست این 50 نفر تعدادشون بیشتر بشن. ما به این می گیم درآمد همیشگی. یعنی ما یکبار یه کار رو انجام میدیم که البته کار راحتی نیست اما می تونیم برای ماههای متوالی و حتی برای سالهای متوالی، ماهیانه از اون درآمد استفاده کنیم و اون درآمد رو داشته باشیم.


آموزشها و حمایت ما
خب حالا بعد از اینهمه داستان میخوام بهتون بگم ما اینجا چکاره ایم؟ بهتون توضیح میدم که ما چه کمکی بهتون میکنیم و چرا؟! ببینید شما وارد این کار می شید و در ابتدا ما به شما پیشنهاد میدیم که بیایید و بطور آزمایشی توی گروه ما شرکت کنید مثلا تو شوهای محصول شرکت کنید، کاتالوگ رو به اطرافیان تون نشون بدید و ... تا خودتون از نزدیک کار رو لمس کنید و ببینید این چیزایی که بهتون گفتیم حقیقت داره یا نه و آیا این کار بدردتون میخوره یا نه. (در اینجا نحوه حمایت و آموزشهای خودتان را برای وی شرح دهید.)

تصمیم گیری
خب این کل کار ما بود. دیگه انتخاب با شما است. ما برای راحتی کارتون یه برگه تصمیم گیری آماده کردیم که تو اون، همه حالاتی که شما میتونید انتخاب کنید رو آوردیم تا با چشمان باز و آگاهی کامل، هر کدوم رو که خواستید انتخاب کنید. اگر هم برای تصمیم گیری تون به اطلاعات بیشتری نیاز دارید من در خدمتتون هستم که به سؤالاتون پاسخ بدم.

مهم: هنگام معرفی کار، در هر مرحله ای امکان دارد که فرد سؤال یا ایرادی مطرح کند. برای یادگیری نحوه برخورد با ایرادات و سؤالات مطرح شده به گام هشتم مراجعه کنید.
مهم: فرد پس از شنیدن معرفی کار امکان دارد موارد برگه تصمیم گیری را انتخاب نکند و از شما برای فکر کردن بیشتر فرصت بخواهد. یا شاید بگوید که خودش در حال حاضر آماده کار نیست اما فردی را می شناسد که این کار یا محصول مناسبش است. در همه این حالات لازم است که ارتباطمان را با وی قطع نکرده و بعبارتی او را پیگیری کنیم.

در ضمن برای یادگیری چگونگی ارائه یک معرفی حرفه ای در جلسه «آموزش معرفی کار» شرکت کنید.

کنار هر کدام از مواردی که اجرا کرده اید تیک بزنید.
o بخشهای اصلی معرفی کارم را فهمیده ام و می توانم راجع به آنها خودم صحبت کنم.
o در جلسه «آموزش معرفی کار» شرکت کرده ام.

گام هشتم: برطرف کردن سؤالات و ایرادات

همانگونه که در گامهای قبلی یاد گرفتیم در هر مرحله ای از ارتباط با مشتری احتمالی (دعوت، معرفی) امکان دارد وی سؤالات یا ایراداتی را مطرح کند. ظاهرا وقتی فرد سؤالی می پرسد، نشاندهنده این است که وی هنوز تصمیم گیری نکرده و بدنبال اطلاعات بیشتر برای تصمیم گیری است. اما وقتی ایرادی مطرح می کند ظاهرا نشان می دهد که تصمیم گیری کرده و در واقع به شما نه گفته است و حالا دارد دلیل رد کردن کسب و کار یا محصول را به شما می گوید. برای مثال چند سؤال و ایراد را در زیر آورده ایم:

سؤالات:
- اگر محصولی خراب باشه یا برای مشتری مشکل ساز بشه، چه کار باید کرد؟
- روشهای فروش شما چیه؟ - آدرس دفتر مرکزی شرکت چیه؟ در چه استان هایی داره فعالیت میکنه؟

ایرادات:
- ای بابا این که همون گلدکوئیسته!! دو نفر میاری که اونام دو نفر میارن و.... کلاهبرداریه!
- دوستم وارد این کار شد اما بعد از یکسال تا اونجایی که من خبر دارم هنوز چیزی درنیاورده! فکر نمی کنم این کار جواب بده!
- قیمت محصولاتش خیلی گرونه! کسی اینارو نمی خره!
- من کسی از اطرافیانم رو سراغ ندارم که از اینجور چیزا بخره یا بتونم به این کار دعوتش کنم!

وقتی فرد سؤال یا ایرادی مطرح می کند، اکثر افراد بطور طبیعی شروع می کنند به جواب دادن به سؤال یا برطرف کردن ایراد وی. برای یادگیری نحوه برخورد با سؤالات و ایرادات، در جلسه «سؤالات و ایرادات» شرکت کنید.

کنار هر کدام از مواردی که اجرا کرده اید تیک بزنید.
o در جلسه «سؤالات و ایرادات» شرکت کرده ام.
o با انواع سؤالات و ایرادات آشنا شده ام و پاسخ اصلی ترین آنها را می دانم.
o دو روش اصلی در برخورد با ایرادات و سؤالات را می دانم.


به امید موفقیت روزافزون شما